Hizmetlerimiz - Oral Diagnoz ve radyoloji
Dentalüxe gelen hastaların ilk muayenelerinin yapılıp teşhislerinin konulmasıdır.Ekibimiz hastaların genel sağlık durumuyla
ilgili bilgileride kayıt altına alır .Bunlar ilerideki diş ile ilgili tedavilerinin yönlendirilmesinde faydalı olacaktır.
kliniğimizde RVG (periapikal röntgen) kullanılmaktadır.Bu sistemde hastanın aldığı radyasyon miktarı % 90 azalmakta
ve aynı anda birbiri ardına bilgisayar yardımıyla hatasız dijital röntgen görüntüleri elde edebilmekteyiz. (bekleme gerektirmez)
Tüm çenenin , eklemlerin ve gerektiği durumlarda sinüslerin durumunu tespit için ise dahada gelişmiş bir teknik olan
panaromik sefalometrik röntgen makinası kullanmaktayız
Muayene esnasında kullandığımız intra oral kamera sistemi sayesinde doktorunuzla birlikte sizde ağız içinizi, dişlerinizi ve tüm olanları koltuğunuzdan gerçek zamanlı olarak takip edersiniz.

Oral diagnoz, diş hekimliğinin ağız hastalıklarının ve ağızda belirti veren sistemik hastalıkların teşhisi ve tedavi planlamasını üstlenmiş bölümüdür

Ağız içinde sadece çürük dişler ve iltihaplı diş etleri karşımıza çıkmaz. Tüm dünyada kabul edildiği gibi çene kemikleri ve eklemi, tükrük bezleri, dil ve ağız içinde görülen tüm yumuşak dokuların hastalıkları diş hekimliğini ilgilendiren konulardır. Bu yapı ve dokular küçük bir alanı kapsamakla birlikte, anatomik olarak karmaşık bir yapı oluştururlar.

Bir çok sistemik hastalık da ağız içinde önemli belirtiler göstermektedir.Örneğin, şeker hastalığında diş eti hastalığı çok cabuk ilerler.Yine ağız içinde sık ve çok sayıda çıkan aftlar,behçet hastalığının ilk belirtileri olabilir.İşte bu nedenlerle ağız içi hastalıkların teşhisi ve tedavi planlaması ile ilgili ayrı bir bölüm ihtiyacı ortaya çıkmıştır.

Diş Filmleri

Ağız içi hastalıklarının, özellikle diş ve çene kemiği gibi sert doku ile ilgili olanların teşhisinde en büyük yardımcımız dental radyografiler yani diş filmleridir. Diş filmlerinin de en çok kullanılan iki tipi periapikal (2-3 dişi gösteren küçük filmler) ve panoramik filmlerdir (alt ve üst tüm dişleri ve çene kemiklerinin tamamını gösterebilen büyük filmler).Bilgisayar destekli bir teknik olan dijital radyografi cihazları da çok düşük radyasyon dozu kullanarak film görüntüsü üzerinde renk ve ışık oynamaları yapmaya imkan kılarak ayrıntılı değerlendirme yapmamıza olanak tanır.Bunların yanında özellikle implant uygulamalarında ve eklem hastalıklarının teşhisinde MR ve BT de yardımcı olarak istenebilecek filmlerdir.

Teşhis ve Tedavi

Tüm bu yöntemlerle ancak 1/3’ü ağız içinde görülebilen diş yapısının kalan 2/3’lük bölümünü ve çene kemiği içinde kalan iltihabi oluşumlar ve gömülü diş gibi yapıları rahatlıkla görüp teşhis edebiliriz.İyi bir teşhis de doğru tedavi planlamasının yapılabilmesini sağlar. Böylelikle gerekli tüm tedavi ihtiyaçları erken teşhis edilir ve ileride daha büyük sorunlar oluşması önlenir.

Oral Diagnoz ve Radyoloji bölümümüzde, hasta dosyasında bulunan kişisel ve tıbbi bilgileriniz, gizlilik politikamız gereği 3. şahıslarla asla paylaşılmaz.

Oral Diagnoz ve Radyoloji departmanında tüm hastaların ilk kayıtları alındıktan sonra, muayeneleri ayrıntılı olarak yapılmaktadır. Daha sonra tedavi ihtiyaçlarına uygun olarak diş filmlerinden bir veya birkaçı alınmakta ve tüm tedavi planlaması tespit edilmektedir.

Yapılan tedavi planlamasına uygun olarak, hastalarımızı konularında uzman hekimlere yönlendirerek tedavileri başlatılmaktadır. Hastalarımızın tedavi planı ve süresi ile ilgili tüm sorularına cevap vermek de departmanımızın görevidir.

Daha ayrıntılı bilgi ve randevu için : 0 242 742 37 44 - 0 242 742 67 25
                                                   DENTALUX AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI POLİKLİNİĞİ MANAVGAT /SİDE/TÜRKEİ